Náplň práce Konzultant technickej podpory
Misia
Poskytovanie profesionálneho odborného poradenstva a konzultácií zákazníkom v rámci oddelenia predaja na diaĺku, telefonickou alebo emailovou komunikáciou.
Popis pracovnej pozície
Konzultant technickej podpory poskytuje kvalifikovanú technickú podporu pre koncových alebo firemných zákazníkov. Je súčasťou oddelenia predaja, resp. v úzkej väzbe na činnosť obchodného oddelenia. Na rozdiel od pracovníka v call centre, rieši rôznorodé aj špecifické a procesné problémy a je súčasťou oddelenia predaja. Komunikuje so zákazníkmi na diaľku bez osobného kontaktu. Odpovedá na telefonické volania alebo emailové dotazy - radí, konzultuje, rieši sťažnosti, nastavuje alebo aktivuje služby. V prípade poskytovania informácií pre zahraničie si práca bude vyžadovať znalosť cudzieho jazyka. Podľa typu firmy a poskytovaných služieb zamestnávateľ môže vyžadovať prácu na smeny.
Typické činnosti
- podpora a poradenstvo pre zákazníkov v oblasti produktov a služieb spoločnosti
- spracovávanie prichádzajúcich hovorov zákazníkov
- telefonické alebo emailové poskytovanie informácií
- zodpovednosť za kvalitu poskytovaných informácií (korektnosť, profesionálny a zároveň ľudský prístup)
- identifikovanie technických problémov a hľadanie jeho riešenia
- riešenie námietok, požiadaviek a sťažností zákazníkov
- spolupráca pri riešení zákazníkových problémov s inými oddeleniami spoločnosti
- budovanie a udržovanie vzťahov so zákazníkmi
- identifikovanie spôsobov zlepšovania služieb pre zákazníkov
Ďalšie činnosti
- absolvovanie školení o produktoch a službách
- dokumentovanie riešených prípadov
Vyžadované znalosti
- znalosť produktov alebo služieb spoločnosti
Vyžadované skúsenosti
- dobrý písomný prejav
- výborné komunikačné schopnosti
- schopnosť reagovať v neštandardných situáciách
- skúsenosť v zákazníckom servise výhodou
- výborná zručnosť v telefonickej komunikácii
- ochota vzdelávať sa
- schopnosť pracovať v tíme
Osobnostné požiadavky
- zodpovednosť
- flexibilita
- zmysel pre službu zákazníkovi
- schopnosť znášať stres
- empatia
- asertivita
Požadované vzdelanie
- stredoškolské s maturitou
- nadstavbové/vyššie odborné vzdelanie
- vysokoškolské I. stupňa (bakalárske)
- vysokoškolské II. stupňa
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce
- IT Technik - Technická podpora
- Helpdesk technik
- Pracovník zákazníckeho servisu